နအဖ၏ အမ်ိဳးသားညီလာခံမွ ထြက္လာေသာ အေျခခံ ဥပေဒကို ကန္႔ကြက္ရေသာ အေၾကာင္းအရင္း .. အပိုင္း(၇)
(တစ္ခါ အလိမ္ခံရလွ်င္ လိမ္သူ၏ အျပစ္ျဖစ္ၿပီး၊ ၂ ခါ အလိမ္ခံရလွ်င္ အလိမ္ခံရသူ၏ အျပစ္သာျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုသည္မွာ ျပည္သူမ်ား၏ ရပိုင္ခြင့္ကို ကာကြယ္ေပးေသာ ဥပေဒ ျဖစ္သည္။ နအဖက ယခု ေရးဆြဲထားေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒသည္ ျပည္သူမ်ားကို ဖိႏွိပ္ထားၿပီး စစ္အာဏာရွင္စနစ္ႏွင့္ စစ္အာဏာရွင္ကို လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ႏိုင္ေအာင္ အကာအကြယ္ ေပးထားေသာ အေျခခံဥပေဒ တရပ္သာျဖစ္သျဖင့္ ျပည္သူမ်ားအားလံုး တခဲနက္ ကန္႔ကြက္ပါရန္ အေလးအနက္ တိုက္တြန္းလိုက္ပါသည္။)
ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုသည္မွာ ျပည္သူမ်ား၏ ရပိုင္ခြင့္ကို ကာကြယ္ေပးေသာ ဥပေဒ ျဖစ္သည္။ နအဖက ယခု ေရးဆြဲထားေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒသည္ ျပည္သူမ်ားကို ဖိႏွိပ္ထားၿပီး စစ္အာဏာရွင္စနစ္ႏွင့္ စစ္အာဏာရွင္ကို လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ႏိုင္ေအာင္ အကာအကြယ္ ေပးထားေသာ အေျခခံဥပေဒ တရပ္သာျဖစ္သျဖင့္ ျပည္သူမ်ားအားလံုး တခဲနက္ ကန္႔ကြက္ပါရန္ အေလးအနက္ တိုက္တြန္းလိုက္ပါသည္။)
( လ ) ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး - -
-၉၂- ႏုိင္ငံေတာ္သည္ စစ္မွန္ေသာ ပါတီစုံဒီမိုကေရစီစနစ္ ထြန္းကားေရးအတြက္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားကို စနစ္တက် ဖြဲ႔စည္းႏုိင္ရန္ လိုအပ္သည့္ ဥပေဒျပဌာန္း ေဆာင္ရြက္မည္ဟု အေျခခံမူခ်မွတ္ပါတယ္။
အေျခခံမူ (၉၂) အရ လူတိုင္းသည္ မိမိ၏အခြင့္အေရး၊ ယုံၾကည္ခ်က္ေပၚတြင္ မူတည္၍ လြတ္လပ္စြာ ပါတီထူေထာင္ခြင့္ရွိသည္။ အမ်ားအတြက္အက်ဳိးမျပဳေသာ ပါတီမ်ားသည္ အစိုးရကိုယ္တိုင္မွ ဖ်က္သိမ္းရန္မလိုဘဲ သူ႔အလိုက်ေပ်ာက္ကြယ္ သြားမည္။ ပါတီ မ်ားလြန္းလွ်င္ အလြန္အကၽြံ ဒီမိုကေရစီ ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ ပါတီနည္းလြန္းလွ်င္ အာဏာရွင္ ျဖစ္သြားႏုိင္ျခင္းကို ႏူိင္ငံေတာ္မွ ထိန္းညွိေပးရမည္။
( ၀ ) အေရးေပၚကာလႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး - -
-၉၃- ( ၁ ) တိုင္းေဒသႀကီး တစ္ခုတြင္ျဖစ္ေစ၊ ျပည္နယ္တစ္နယ္တြင္ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စုတြင္ျဖစ္ေစ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာလုပ္ငန္းမ်ားကိုႏုိိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း မရွိသည့္ အေရးေပၚ အေျခအေနေပၚေပါက္လွ်င္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတသည္ ထိုတိုင္းေဒသၾကီး၊ ျပည္နယ္ သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စု၌ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ အခြင့္အာဏာကို သုံးစြဲေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိသည္။ ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္ရာ၌ လိုအပ္လွ်င္ ထိုတိုင္းေဒသၾကီး၊ ျပည္နယ္ သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စုႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ဥပေဒျပဳ အခြင့္အာဏာမ်ားကို ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒတြင္ သတ္မွတ္ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတက သုံးစြဲေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိသည္။
-၉၅- ( ၃ ) ႏုိင္ငံေတာ္၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ဆူပူေသာင္းက်န္းမႈ၊ အၾကမ္းဖက္မႈ စေသာ အဓမၼနည္းျဖင့္ ရယူရန္ေဆာင္ရြက္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ျခင္းေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု ၿပိဳကြဲေစမည့္၊ တိုင္းရင္းသား စည္းလုံးညီညြတ္မႈ ၿပိဳကြဲေစမည့္ သို႔မဟုတ္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ လက္လြတ္ဆုံးရႈံးေစမည့္ အေရးေပၚအေျခအေန ေပၚေပါက္လွ်င္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္သည္ ႏုိင္ငံေတာ္ အာဏာကို ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒတြင္ သတ္မွတ္ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ရယူသုံးစြဲခြင့္ရွိသည္ဟု အေျခခံမူမ်ား ခ်မွတ္ပါတယ္။
အေျခခံမူ (၉၃) (၉၄) (၉၅) အရ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတသည္ အေရးေပၚအေျခအေန ေပၚေပါက္လွ်င္ ႏုိင္ငံ့အာဏာကို ရယူသံုးစဲြခြင့္ရွိသည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ စစ္အာဏာသိမ္းျခင္းကို တရား၀င္ ျပဌာန္းေပးထားျခင္းေၾကာင္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနပါသည္။
တကယ္တမ္း အေရးေပၚ အေျခအေန ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္သည္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ညိွႏႈိင္းရမည့္ အျပင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အေပၚတြင္ သစၥာေစာင့္သိရေပမည္။ ဗဟိုအစိုးရ အေနျဖင့္ ျပည္နယ္မ်ား၏ ကိစၥရပ္မ်ားအေပၚ မလိုအပ္ဘဲ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း မျပဳလုပ္ရန္ ျပဌာန္းေပးရမည္။
( သ ) ႏုိင္ငံျခားေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး - -
-၉၆- ( ၁ ) ႏိုင္ငံေတာ္သည္ လြတ္လပ္၍ တက္ၾကြၿပီး ဘက္မလိုက္ေသာ ႏိုင္ငံျခားေရး၀ါဒကို က်င့္သုံးသည္။ ကမာၻ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံအခ်င္းခ်င္း မိတ္ဖက္မပ်က္ ေပါင္းဖက္းဆက္ဆံေရးကို ေရွးရႈသည္။ ႏိုင္ငံအခ်င္းခ်င္း ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲ ေနထိုင္ေရးမူမ်ားကို ေစာင့္ထိန္းသည္။
-၉၇- ( ၂ ) ႏိုင္ငံေတာ္သည္ မည္သည့္ႏိုင္ငံကိုမွ စတင္က်ဴးေက်ာ္ တိုက္ခိုက္ျခင္းမျပဳ။
-၉၈- ( ၃ ) ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း မည္သည့္ ႏိုင္ငံျခားတပ္ဖြဲ႔ကိုမွ် တပ္ခ်ခြင့္မျပဳဟု အေျခခံမူမ်ား ခ်မွတ္ပါတယ္။
အေျခခံမူ (၉၈) အရ မည္သည့္ ႏိုင္ငံျခားတပ္ဖြဲ႔ကိုမွ် တပ္ခ်ခြင့္မျပဳဟု ဆိုရာ၌ လက္ရွိျမန္မာ့ပင္လယ္ ထြက္ေပါက္ႏွင့္ ကိုကိုးကၽြန္းမ်ားေပၚရွိ တရုတ္စစ္ဖက္ဆိုင္ရာ တပ္စခန္းမ်ားကို ဖ်က္သိမ္းရမည္။ တရုတ္ အားကိုးမႈ ကင္းရွင္းေစရမည္။
( ဟ ) ျပစ္မူ ျပစ္ဒဏ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး
-၉၉- ( ၁ ) မည္သည့္ ျပစ္မူဆိုင္ရာ ဥပေဒမွ် ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ အာဏာသက္ေရာက္ေစရန္ ျပဌာန္းခြင့္မရွိ။
-၁၀၀- ( ၂ ) လူ႔သိကၡာ ၫိႈးႏြမ္းေသးသိမ္ေစသည့္ ျပစ္ဒဏ္ျပဌာန္းခြင့္မရွိဟု အေျခခံမူမ်ား ခ်မွတ္ပါတယ္။
( ဠ ) သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး
-၁၀၁- ႏို္င္ငံေတာ္သည္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကို ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မည္ဟု အေျခခံမူ ခ်မွတ္ပါတယ္။
အေျခခံမူ (၁၀၁) အရ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကို ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းေစာက္ေရွာက္ရမည့္အျပင္ သစ္ေတာသယံဇာတမ်ားကို ထုတ္ယူရာတြင္ အကန္႔အသတ္ျဖင့္ထုတ္ယူရမည္။ လက္ေတြ႔အားျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ စစ္တိုင္းမႈးမ်ားႏွင့္ အေပါင္းအသင္းစီးပြားေရးသမားမ်ား စည္းကမ္းမဲ့ ထုတ္လုပ္ေနေသာေၾကာင့္ ျပဳန္းတီးေနၿပီၿဖစ္ေသာ ျမန္မာ့သစ္ေတာမ်ားကို တတ္ကၽြမ္းေသာ ပညာရွင္မ်ားအား အခ်ိန္မွီ ေခၚယူ၍ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမည္။
( အ ) အေထြေထြျပဌာန္း ခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥး္ၿပီး
-၁၀၂- ( ၁ ) ျမန္မာစာသည္ ရံုးသံုးစာျဖစ္သည္။
ဗမာစာသည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ရံုးသံုးစာျဖစ္ေသာ္လည္း သက္ဆိုင္ရာလူမ်ိဳးစုမ်ား၏ စာကိုလည္း သက္ဆိုင္ရာလူမ်ိဳးစုမ်ား သင္ၾကားခြင့္ရွိေအာင္ ျပဌာန္းေပးရမည္။
-၁၀၃- ( ၂ ) ႏိုင္ငံေတာ္ အေျခခံမူမ်ားသည္ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္မ်ားက ဥပေဒျပဌာန္းရာတြင္လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ အျခားဥပေဒမ်ားပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို အနက္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုရာတြင္လည္းေကာင္း လိုက္နာရမည့္ လမ္းညြန္မ်ားျဖစ္သည္။
-၁၀၄- ( ၃ ) ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို အနက္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုျခင္း၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားက ျပဌာန္းသည့္ ဥပေဒမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုတိုင္းေဒသႀကီးမ်ား၊ ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ခ်ဳပ္အုပ္ခြင့္ရစီရင္စုမ်ား၏ အုပ္ခ်ဳပ္မူဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ား၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ ႏို္င္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္မူ ရွိ၊ မရွိ စီစစ္ျခင္း၊ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္တိုင္းေဒသႀကီးအၾကား၊ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ ျပည္နယ္အၾကား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အၾကား၊ တိုင္းေဒသႀကီးအခ်င္းခ်င္း၊ ျပည္နယ္အခ်င္းခ်င္း၊ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စုအၾကား၊ ကိုယ္ပိုင္ခ်ဳပ္မူရ စီရင္စု အခ်င္းခ်င္း ျဖစ္ေပၚသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ အျငင္းပြားမူမ်ားကို ၾကားနားဆံုးျဖတ္ျခင္းႏွင့္ ႏို္င္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကအပ္ႏွင္းသည့္ အျခားတာ၀န္မ်ား ေဆာင္ရြက္ျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ႏို္င္ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုး တစ္ရံုးကို ဖြဲ႔စည္းမည္ဟု အေျခခံမူမ်ား ခ်မွတ္ပါတယ္။
@@@@@@@@
( က ) သမိုင္း၀င္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ႀကီး ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာေၾကာင့္သာ ျပည္ေထာင္စုႀကီး ျဖစ္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုပင္လံုစာခ်ဳပ္၏ အႏွစ္သာရမွာ ( ၁ ) တန္းတူ၊ ( ၂ ) ျပဌာန္း၊ ( ၃ ) ခြဲထြက္ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
( ၁ ) တန္းတူး။ ။အမ်ိဳးသားႏို္င္ငံေရး တန္းတူညီမွ်မူရွိေရး(ဗမာတစ္က်ပ္ - ရွမ္းတစ္က်ပ္)
( ၂ ) ျပဌာန္း။ ။ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရွိေရး၊
( ၃ ) ခြဲထြက္။ ။ခြဲထြက္လိုက ခြဲထြက္ခြင့္ျပဳရန္ - - - ျဖစ္သည္။
( ခ ) ေညာင္ႏွစ္ပင္ အမ်ိဳးသားညီလာခံတြင္ အေျခခံ ဥပေဒေရးဆြဲေရးအတြက္ ခ်မွတ္ထားေသာ ဦးတည္ခ်က္ (၆) ရပ္သည္ လမ္းလြဲသို႔ ဦးတည္ေနပါသည္။ ျပည္သူလူထုသည္ သမိုင္းေတာင္းဆိုခ်က္အရ အလိုရွိေနသည္မွာ ( ၁ ) ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ( ၂ ) စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စု စနစ္ျဖစ္သည္။ ခ်မွတ္ထားေသာ ဦးတည္ခ်က္ႏွင့္ အေျခခံမူ ( ၁၀၄ ) တို႔သည္ - - -
( ၁ ) တပ္မေတာ္က အာဏာကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားမည့္ အခ်ဳပ္အခ်ယ္ခံ ဒီမိုကေရစီျဖစ္သည္။
( ၂ ) ျပည္ေထာင္စုမဟုတ္ဘဲ တစ္ျပည္ေထာင္ စနစ္( သို႔ ) တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္သာ ျဖစ္သည္။
ဤသည္ကား စစ္အာဏာရွင္ မဟာဗမာႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေထာင္ျခင္းျဖစ္၍ ျပည္သူအားလံုး တေျပးညီနစ္နာမည္။ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ားအဖို႔ ေခါင္းမေဖၚႏိုင္သည့္ ဘ၀မ်ိဳးက်ဆင္းသြားလိမ့္မည္။
( ဂ ) ညီလာခံ ဖြဲ႔စည္းထားပံုသည္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ဆန္႔က်င္သည္။ တကယ္ျဖစ္သင့္သည္မွာ ျပည္သူလူထု ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ထားေသာကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို အမာခံထားၿပီး အျခားကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို အရံထား၍ ဖြဲ႔စည္းရမည္။ ယခု ဖြဲ႔စည္းထားသည္မွာ ျဖစ္သင့္သည္ႏွင့္ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနပါသည္။ ကမာၻေပၚရွိ မည္သည့္ႏိုင္ငံမ်ိဳးတြင္မွ မရွိေသာဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒမ်ိဳး ျဖစ္သည္။
( ဃ ) ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွစ၍ ယေန႔အခ်ိန္အထိ ႏွစ္ေပါင္း ( ၄၀ ) ေက်ာ္ၾကာ အာဏာရွင္ စစ္အစိုးရသည္ လက္ေတြ႔အားျဖင့္ အာဏာယူထားေသာ အစိုးရ (De Facto Government) အဆင့္သာရွိရာ လက္ရွိ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္းေရးဆြဲေနေသာ အေျခခံမူ အတည္ျဖစ္သြားပါက ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း (၄၀၀) အထိ တရား၀င္ အစိုးရ (De jure Government)အျဖစ္ ဆက္လက္ အာဏာ တည္ၿမဲသြားမည္ကို တိုင္းရင္းသား ျပည္သူလူထုႀကီး ရွင္းလင္းစြာ သိျမင္ဖို႔ အေရးႀကီးပါသည္။ ယခုအခ်ိန္အခါသည္ တိုင္းျပည္ေခ်ာက္ထဲသို႔ က်ရန္ လက္ႏွစ္လံုးသာလိုပါေတာ့သည္။ ထိုေၾကာင့္ ေခ်ာက္ထဲမက်ေအာင္ အခ်ိန္မီ ကာကြယ္ရေပမည္။ ေခ်ာက္ထဲသို႔ က်သြားၿပီးလွ်င္ ျပန္တတ္ဖို႔ မလြယ္ကူေၾကာင္း ႏို္င္ငံေရး သတိရွိဖို႔လိုမည္။
( င ) ျပည္သူလူထု အေနျဖင့္ အမ်ိဳးသားညီလာခံတြင္ ခ်ည္ၿပီးတုတ္ၿပီး ျဖစ္ေနသည့္တိုင္ေအာင္ ေနာက္ဆံုး ရုန္းကန္ထြက္ႏိုင္သည့္ အခြင့္အေရးရွိပါေသးသည္။ ဤသည္မွာ `လူထု ဆႏၵခံယူပြဲ´ ျဖစ္ပါသည္။ အေျခခံဥပေဒကို အာဏာပိုင္မ်ားက အပိုင္စီးထားေရးအတြက္ ႀကံဖြတ္လူတစ္စုကို အသံုးျပဳ၍ ေဘာလံုးကြင္း ဒီမိုကေရစီနည္းျဖင့္ အတည္ျပဳရန္ႀကိဳးပမ္းၾကေပလိမ့္ဦးမည္။ ထိုအစည္းအေ၀းပြဲမ်ားကို တတ္ေရာက္ျခင္း မျပဳမိေအာင္ ေရွာင္က်ဥ္ျခင္းျဖင့္ ရန္သူအားေပး မလုပ္မိၾကေစရန္ အေရးႀကီးပါသည္။ ထိုသို႔ ေဘာလံုးကြင္း ဒီမိုကေရစီမ်ိဳးကိုလည္း ကမာၻကလက္ခံမည္ မဟုတ္ေပ။ သို႔ျဖစ္ရာ လူထု ဆႏၵ ခံယူပြဲကို မလႊဲမေသြ လုပ္ရေပမည္။ ျပည္သူလူထုက ထို အခြင့္အေရးကို လက္မလြတ္တမ္း အသံုးခ်ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ယခုကပင္ႀကိဳတင္၍ အသင့္ျပင္ထားၾကရလိမ့္မည္။
( စ ) လြတ္လပ္ေရး သက္တမ္းႏွစ္ ( ၆၀ ) တိုင္ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ဗမာ အပါအ၀င္ တိုင္းရင္းသား အေပါင္းတို႔သည္ နယ္ခ်ဲ႕ အဂၤလိပ္ ကၽြန္ဘ၀မွ ပခံုးေျပာင္းကာ စစ္တပ္၏ ကၽြန္ဘ၀ေအာက္ ေရာက္ခဲ့ရပါသည္။ အဖိႏွိပ္ခံ ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို႔ ကံၾကမၼာကို မိမိသာလွ်င္ ဖန္တီးႏိုင္ေရးအတြက္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ခ်င္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ အစုအဖြဲ႔လိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူမ်ိဳး အသီးသီးအလိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေတာင္တန္းေျမျပန္႔ မခြဲျခားဘဲ စုေပါင္းလက္တြဲျခင္းျဖင့္ လာမည့္လူထု ဆႏၵခံယူပြဲတြင္ ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္မဲေပးႏိုင္ျခင္းသည္ မိမိအခြင့္အေရးအတြက္သာမက ေနာင္မ်ိဳးဆက္အတြက္ပါ ကာကြယ္သမႈျပဳရာေရာက္သည္။
( ဆ ) ေညာင္ႏွစ္ပင္ညီလာခံသည္ ဗမာအပါအ၀င္ တိုင္းရင္းသားအားလံုး၏ ကံၾကမၼာကို ဖန္တီး၍ ေခ်ာက္ထဲသို႔ တြန္းခ်ေနျခင္းကို ကာကြယ္ႏိုင္ရန္ တစ္ခုတည္းေသာနည္းလမ္းမွာ မၾကာမီက်င္းပေတာ့မည့္ လူထု ဆႏၵခံယူပြဲတြင္ တစ္ခဲနက္ ကန္႔ကြက္မဲမ်ား ထည့္ေပးရန္သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း တပ္လွန္႔ႏိုးေဆာ္လိုက္ရပါသည္။
(P.S မွတ္ခ်က္။ ။ယခု ေရးသားထားေသာ အခ်က္မ်ားသည္ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီး ေက်ာ္ဆန္းကိုယ္တိုင္ ဦးစီးထုတ္ေ၀ေသာ အေျခခံမႈ ၁၀၄ ခ်က္အေပၚ ဦးေအာင္တိုး ရွင္းျပသည့္ စာအုပ္ပါ အခ်က္မ်ားကို ျပန္လွန္ေ၀ဖန္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ အနက္ျဖင့္ေရးထားေသာ စာမ်ားသည္ ေက်ာ္ဆန္း ဦးစီးေသာ စာအုပ္ပါ စာမ်ား ျဖစ္၍ အနီျဖင့္ေရးထားေသာ စာမ်ားသည္ ေ၀ဖန္ထားေသာ စာမ်ား ျဖစ္ပါသည္။)
-၉၂- ႏုိင္ငံေတာ္သည္ စစ္မွန္ေသာ ပါတီစုံဒီမိုကေရစီစနစ္ ထြန္းကားေရးအတြက္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားကို စနစ္တက် ဖြဲ႔စည္းႏုိင္ရန္ လိုအပ္သည့္ ဥပေဒျပဌာန္း ေဆာင္ရြက္မည္ဟု အေျခခံမူခ်မွတ္ပါတယ္။
အေျခခံမူ (၉၂) အရ လူတိုင္းသည္ မိမိ၏အခြင့္အေရး၊ ယုံၾကည္ခ်က္ေပၚတြင္ မူတည္၍ လြတ္လပ္စြာ ပါတီထူေထာင္ခြင့္ရွိသည္။ အမ်ားအတြက္အက်ဳိးမျပဳေသာ ပါတီမ်ားသည္ အစိုးရကိုယ္တိုင္မွ ဖ်က္သိမ္းရန္မလိုဘဲ သူ႔အလိုက်ေပ်ာက္ကြယ္ သြားမည္။ ပါတီ မ်ားလြန္းလွ်င္ အလြန္အကၽြံ ဒီမိုကေရစီ ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ ပါတီနည္းလြန္းလွ်င္ အာဏာရွင္ ျဖစ္သြားႏုိင္ျခင္းကို ႏူိင္ငံေတာ္မွ ထိန္းညွိေပးရမည္။
( ၀ ) အေရးေပၚကာလႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး - -
-၉၃- ( ၁ ) တိုင္းေဒသႀကီး တစ္ခုတြင္ျဖစ္ေစ၊ ျပည္နယ္တစ္နယ္တြင္ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စုတြင္ျဖစ္ေစ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာလုပ္ငန္းမ်ားကိုႏုိိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း မရွိသည့္ အေရးေပၚ အေျခအေနေပၚေပါက္လွ်င္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတသည္ ထိုတိုင္းေဒသၾကီး၊ ျပည္နယ္ သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စု၌ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ အခြင့္အာဏာကို သုံးစြဲေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိသည္။ ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္ရာ၌ လိုအပ္လွ်င္ ထိုတိုင္းေဒသၾကီး၊ ျပည္နယ္ သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စုႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ဥပေဒျပဳ အခြင့္အာဏာမ်ားကို ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒတြင္ သတ္မွတ္ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတက သုံးစြဲေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိသည္။
-၉၅- ( ၃ ) ႏုိင္ငံေတာ္၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ဆူပူေသာင္းက်န္းမႈ၊ အၾကမ္းဖက္မႈ စေသာ အဓမၼနည္းျဖင့္ ရယူရန္ေဆာင္ရြက္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ျခင္းေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု ၿပိဳကြဲေစမည့္၊ တိုင္းရင္းသား စည္းလုံးညီညြတ္မႈ ၿပိဳကြဲေစမည့္ သို႔မဟုတ္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ လက္လြတ္ဆုံးရႈံးေစမည့္ အေရးေပၚအေျခအေန ေပၚေပါက္လွ်င္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္သည္ ႏုိင္ငံေတာ္ အာဏာကို ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒတြင္ သတ္မွတ္ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ရယူသုံးစြဲခြင့္ရွိသည္ဟု အေျခခံမူမ်ား ခ်မွတ္ပါတယ္။
အေျခခံမူ (၉၃) (၉၄) (၉၅) အရ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတသည္ အေရးေပၚအေျခအေန ေပၚေပါက္လွ်င္ ႏုိင္ငံ့အာဏာကို ရယူသံုးစဲြခြင့္ရွိသည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ စစ္အာဏာသိမ္းျခင္းကို တရား၀င္ ျပဌာန္းေပးထားျခင္းေၾကာင္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနပါသည္။
တကယ္တမ္း အေရးေပၚ အေျခအေန ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္သည္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ညိွႏႈိင္းရမည့္ အျပင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အေပၚတြင္ သစၥာေစာင့္သိရေပမည္။ ဗဟိုအစိုးရ အေနျဖင့္ ျပည္နယ္မ်ား၏ ကိစၥရပ္မ်ားအေပၚ မလိုအပ္ဘဲ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း မျပဳလုပ္ရန္ ျပဌာန္းေပးရမည္။
( သ ) ႏုိင္ငံျခားေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး - -
-၉၆- ( ၁ ) ႏိုင္ငံေတာ္သည္ လြတ္လပ္၍ တက္ၾကြၿပီး ဘက္မလိုက္ေသာ ႏိုင္ငံျခားေရး၀ါဒကို က်င့္သုံးသည္။ ကမာၻ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံအခ်င္းခ်င္း မိတ္ဖက္မပ်က္ ေပါင္းဖက္းဆက္ဆံေရးကို ေရွးရႈသည္။ ႏိုင္ငံအခ်င္းခ်င္း ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲ ေနထိုင္ေရးမူမ်ားကို ေစာင့္ထိန္းသည္။
-၉၇- ( ၂ ) ႏိုင္ငံေတာ္သည္ မည္သည့္ႏိုင္ငံကိုမွ စတင္က်ဴးေက်ာ္ တိုက္ခိုက္ျခင္းမျပဳ။
-၉၈- ( ၃ ) ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း မည္သည့္ ႏိုင္ငံျခားတပ္ဖြဲ႔ကိုမွ် တပ္ခ်ခြင့္မျပဳဟု အေျခခံမူမ်ား ခ်မွတ္ပါတယ္။
အေျခခံမူ (၉၈) အရ မည္သည့္ ႏိုင္ငံျခားတပ္ဖြဲ႔ကိုမွ် တပ္ခ်ခြင့္မျပဳဟု ဆိုရာ၌ လက္ရွိျမန္မာ့ပင္လယ္ ထြက္ေပါက္ႏွင့္ ကိုကိုးကၽြန္းမ်ားေပၚရွိ တရုတ္စစ္ဖက္ဆိုင္ရာ တပ္စခန္းမ်ားကို ဖ်က္သိမ္းရမည္။ တရုတ္ အားကိုးမႈ ကင္းရွင္းေစရမည္။
( ဟ ) ျပစ္မူ ျပစ္ဒဏ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး
-၉၉- ( ၁ ) မည္သည့္ ျပစ္မူဆိုင္ရာ ဥပေဒမွ် ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ အာဏာသက္ေရာက္ေစရန္ ျပဌာန္းခြင့္မရွိ။
-၁၀၀- ( ၂ ) လူ႔သိကၡာ ၫိႈးႏြမ္းေသးသိမ္ေစသည့္ ျပစ္ဒဏ္ျပဌာန္းခြင့္မရွိဟု အေျခခံမူမ်ား ခ်မွတ္ပါတယ္။
( ဠ ) သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး
-၁၀၁- ႏို္င္ငံေတာ္သည္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကို ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မည္ဟု အေျခခံမူ ခ်မွတ္ပါတယ္။
အေျခခံမူ (၁၀၁) အရ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကို ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းေစာက္ေရွာက္ရမည့္အျပင္ သစ္ေတာသယံဇာတမ်ားကို ထုတ္ယူရာတြင္ အကန္႔အသတ္ျဖင့္ထုတ္ယူရမည္။ လက္ေတြ႔အားျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ စစ္တိုင္းမႈးမ်ားႏွင့္ အေပါင္းအသင္းစီးပြားေရးသမားမ်ား စည္းကမ္းမဲ့ ထုတ္လုပ္ေနေသာေၾကာင့္ ျပဳန္းတီးေနၿပီၿဖစ္ေသာ ျမန္မာ့သစ္ေတာမ်ားကို တတ္ကၽြမ္းေသာ ပညာရွင္မ်ားအား အခ်ိန္မွီ ေခၚယူ၍ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမည္။
( အ ) အေထြေထြျပဌာန္း ခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥး္ၿပီး
-၁၀၂- ( ၁ ) ျမန္မာစာသည္ ရံုးသံုးစာျဖစ္သည္။
ဗမာစာသည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ရံုးသံုးစာျဖစ္ေသာ္လည္း သက္ဆိုင္ရာလူမ်ိဳးစုမ်ား၏ စာကိုလည္း သက္ဆိုင္ရာလူမ်ိဳးစုမ်ား သင္ၾကားခြင့္ရွိေအာင္ ျပဌာန္းေပးရမည္။
-၁၀၃- ( ၂ ) ႏိုင္ငံေတာ္ အေျခခံမူမ်ားသည္ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္မ်ားက ဥပေဒျပဌာန္းရာတြင္လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ အျခားဥပေဒမ်ားပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို အနက္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုရာတြင္လည္းေကာင္း လိုက္နာရမည့္ လမ္းညြန္မ်ားျဖစ္သည္။
-၁၀၄- ( ၃ ) ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို အနက္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုျခင္း၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားက ျပဌာန္းသည့္ ဥပေဒမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုတိုင္းေဒသႀကီးမ်ား၊ ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ခ်ဳပ္အုပ္ခြင့္ရစီရင္စုမ်ား၏ အုပ္ခ်ဳပ္မူဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ား၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ ႏို္င္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္မူ ရွိ၊ မရွိ စီစစ္ျခင္း၊ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္တိုင္းေဒသႀကီးအၾကား၊ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ ျပည္နယ္အၾကား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အၾကား၊ တိုင္းေဒသႀကီးအခ်င္းခ်င္း၊ ျပည္နယ္အခ်င္းခ်င္း၊ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စုအၾကား၊ ကိုယ္ပိုင္ခ်ဳပ္မူရ စီရင္စု အခ်င္းခ်င္း ျဖစ္ေပၚသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ အျငင္းပြားမူမ်ားကို ၾကားနားဆံုးျဖတ္ျခင္းႏွင့္ ႏို္င္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကအပ္ႏွင္းသည့္ အျခားတာ၀န္မ်ား ေဆာင္ရြက္ျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ႏို္င္ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုး တစ္ရံုးကို ဖြဲ႔စည္းမည္ဟု အေျခခံမူမ်ား ခ်မွတ္ပါတယ္။
@@@@@@@@
အားလံုးအေပၚ ျခံဳငံုသံုးသပ္ခ်က္
( က ) သမိုင္း၀င္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ႀကီး ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာေၾကာင့္သာ ျပည္ေထာင္စုႀကီး ျဖစ္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုပင္လံုစာခ်ဳပ္၏ အႏွစ္သာရမွာ ( ၁ ) တန္းတူ၊ ( ၂ ) ျပဌာန္း၊ ( ၃ ) ခြဲထြက္ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
( ၁ ) တန္းတူး။ ။အမ်ိဳးသားႏို္င္ငံေရး တန္းတူညီမွ်မူရွိေရး(ဗမာတစ္က်ပ္ - ရွမ္းတစ္က်ပ္)
( ၂ ) ျပဌာန္း။ ။ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရွိေရး၊
( ၃ ) ခြဲထြက္။ ။ခြဲထြက္လိုက ခြဲထြက္ခြင့္ျပဳရန္ - - - ျဖစ္သည္။
( ခ ) ေညာင္ႏွစ္ပင္ အမ်ိဳးသားညီလာခံတြင္ အေျခခံ ဥပေဒေရးဆြဲေရးအတြက္ ခ်မွတ္ထားေသာ ဦးတည္ခ်က္ (၆) ရပ္သည္ လမ္းလြဲသို႔ ဦးတည္ေနပါသည္။ ျပည္သူလူထုသည္ သမိုင္းေတာင္းဆိုခ်က္အရ အလိုရွိေနသည္မွာ ( ၁ ) ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ( ၂ ) စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စု စနစ္ျဖစ္သည္။ ခ်မွတ္ထားေသာ ဦးတည္ခ်က္ႏွင့္ အေျခခံမူ ( ၁၀၄ ) တို႔သည္ - - -
( ၁ ) တပ္မေတာ္က အာဏာကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားမည့္ အခ်ဳပ္အခ်ယ္ခံ ဒီမိုကေရစီျဖစ္သည္။
( ၂ ) ျပည္ေထာင္စုမဟုတ္ဘဲ တစ္ျပည္ေထာင္ စနစ္( သို႔ ) တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္သာ ျဖစ္သည္။
ဤသည္ကား စစ္အာဏာရွင္ မဟာဗမာႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေထာင္ျခင္းျဖစ္၍ ျပည္သူအားလံုး တေျပးညီနစ္နာမည္။ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ားအဖို႔ ေခါင္းမေဖၚႏိုင္သည့္ ဘ၀မ်ိဳးက်ဆင္းသြားလိမ့္မည္။
( ဂ ) ညီလာခံ ဖြဲ႔စည္းထားပံုသည္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ဆန္႔က်င္သည္။ တကယ္ျဖစ္သင့္သည္မွာ ျပည္သူလူထု ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ထားေသာကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို အမာခံထားၿပီး အျခားကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို အရံထား၍ ဖြဲ႔စည္းရမည္။ ယခု ဖြဲ႔စည္းထားသည္မွာ ျဖစ္သင့္သည္ႏွင့္ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနပါသည္။ ကမာၻေပၚရွိ မည္သည့္ႏိုင္ငံမ်ိဳးတြင္မွ မရွိေသာဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒမ်ိဳး ျဖစ္သည္။
( ဃ ) ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွစ၍ ယေန႔အခ်ိန္အထိ ႏွစ္ေပါင္း ( ၄၀ ) ေက်ာ္ၾကာ အာဏာရွင္ စစ္အစိုးရသည္ လက္ေတြ႔အားျဖင့္ အာဏာယူထားေသာ အစိုးရ (De Facto Government) အဆင့္သာရွိရာ လက္ရွိ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္းေရးဆြဲေနေသာ အေျခခံမူ အတည္ျဖစ္သြားပါက ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း (၄၀၀) အထိ တရား၀င္ အစိုးရ (De jure Government)အျဖစ္ ဆက္လက္ အာဏာ တည္ၿမဲသြားမည္ကို တိုင္းရင္းသား ျပည္သူလူထုႀကီး ရွင္းလင္းစြာ သိျမင္ဖို႔ အေရးႀကီးပါသည္။ ယခုအခ်ိန္အခါသည္ တိုင္းျပည္ေခ်ာက္ထဲသို႔ က်ရန္ လက္ႏွစ္လံုးသာလိုပါေတာ့သည္။ ထိုေၾကာင့္ ေခ်ာက္ထဲမက်ေအာင္ အခ်ိန္မီ ကာကြယ္ရေပမည္။ ေခ်ာက္ထဲသို႔ က်သြားၿပီးလွ်င္ ျပန္တတ္ဖို႔ မလြယ္ကူေၾကာင္း ႏို္င္ငံေရး သတိရွိဖို႔လိုမည္။
( င ) ျပည္သူလူထု အေနျဖင့္ အမ်ိဳးသားညီလာခံတြင္ ခ်ည္ၿပီးတုတ္ၿပီး ျဖစ္ေနသည့္တိုင္ေအာင္ ေနာက္ဆံုး ရုန္းကန္ထြက္ႏိုင္သည့္ အခြင့္အေရးရွိပါေသးသည္။ ဤသည္မွာ `လူထု ဆႏၵခံယူပြဲ´ ျဖစ္ပါသည္။ အေျခခံဥပေဒကို အာဏာပိုင္မ်ားက အပိုင္စီးထားေရးအတြက္ ႀကံဖြတ္လူတစ္စုကို အသံုးျပဳ၍ ေဘာလံုးကြင္း ဒီမိုကေရစီနည္းျဖင့္ အတည္ျပဳရန္ႀကိဳးပမ္းၾကေပလိမ့္ဦးမည္။ ထိုအစည္းအေ၀းပြဲမ်ားကို တတ္ေရာက္ျခင္း မျပဳမိေအာင္ ေရွာင္က်ဥ္ျခင္းျဖင့္ ရန္သူအားေပး မလုပ္မိၾကေစရန္ အေရးႀကီးပါသည္။ ထိုသို႔ ေဘာလံုးကြင္း ဒီမိုကေရစီမ်ိဳးကိုလည္း ကမာၻကလက္ခံမည္ မဟုတ္ေပ။ သို႔ျဖစ္ရာ လူထု ဆႏၵ ခံယူပြဲကို မလႊဲမေသြ လုပ္ရေပမည္။ ျပည္သူလူထုက ထို အခြင့္အေရးကို လက္မလြတ္တမ္း အသံုးခ်ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ယခုကပင္ႀကိဳတင္၍ အသင့္ျပင္ထားၾကရလိမ့္မည္။
( စ ) လြတ္လပ္ေရး သက္တမ္းႏွစ္ ( ၆၀ ) တိုင္ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ဗမာ အပါအ၀င္ တိုင္းရင္းသား အေပါင္းတို႔သည္ နယ္ခ်ဲ႕ အဂၤလိပ္ ကၽြန္ဘ၀မွ ပခံုးေျပာင္းကာ စစ္တပ္၏ ကၽြန္ဘ၀ေအာက္ ေရာက္ခဲ့ရပါသည္။ အဖိႏွိပ္ခံ ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို႔ ကံၾကမၼာကို မိမိသာလွ်င္ ဖန္တီးႏိုင္ေရးအတြက္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ခ်င္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ အစုအဖြဲ႔လိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူမ်ိဳး အသီးသီးအလိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေတာင္တန္းေျမျပန္႔ မခြဲျခားဘဲ စုေပါင္းလက္တြဲျခင္းျဖင့္ လာမည့္လူထု ဆႏၵခံယူပြဲတြင္ ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္မဲေပးႏိုင္ျခင္းသည္ မိမိအခြင့္အေရးအတြက္သာမက ေနာင္မ်ိဳးဆက္အတြက္ပါ ကာကြယ္သမႈျပဳရာေရာက္သည္။
( ဆ ) ေညာင္ႏွစ္ပင္ညီလာခံသည္ ဗမာအပါအ၀င္ တိုင္းရင္းသားအားလံုး၏ ကံၾကမၼာကို ဖန္တီး၍ ေခ်ာက္ထဲသို႔ တြန္းခ်ေနျခင္းကို ကာကြယ္ႏိုင္ရန္ တစ္ခုတည္းေသာနည္းလမ္းမွာ မၾကာမီက်င္းပေတာ့မည့္ လူထု ဆႏၵခံယူပြဲတြင္ တစ္ခဲနက္ ကန္႔ကြက္မဲမ်ား ထည့္ေပးရန္သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း တပ္လွန္႔ႏိုးေဆာ္လိုက္ရပါသည္။
(P.S မွတ္ခ်က္။ ။ယခု ေရးသားထားေသာ အခ်က္မ်ားသည္ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီး ေက်ာ္ဆန္းကိုယ္တိုင္ ဦးစီးထုတ္ေ၀ေသာ အေျခခံမႈ ၁၀၄ ခ်က္အေပၚ ဦးေအာင္တိုး ရွင္းျပသည့္ စာအုပ္ပါ အခ်က္မ်ားကို ျပန္လွန္ေ၀ဖန္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ အနက္ျဖင့္ေရးထားေသာ စာမ်ားသည္ ေက်ာ္ဆန္း ဦးစီးေသာ စာအုပ္ပါ စာမ်ား ျဖစ္၍ အနီျဖင့္ေရးထားေသာ စာမ်ားသည္ ေ၀ဖန္ထားေသာ စာမ်ား ျဖစ္ပါသည္။)
1 comment:
免費av免費av免費av免費av線上aaa片免費線上aaa片免費線上aaa片免費線上aaa片免費線上aaa片免費線上aaa片免費線上aaa片免費線上aaa片免費線上aaa片免費線上aaa片免費免費a片線上觀看免費a片線上觀看免費a片線上觀看免費a片線上觀看免費a片線上觀看免費a片線上觀看免費a片線上觀看免費a片線上觀看免費a片線上觀看免費a片線上觀看免費辣妹脫衣秀免費辣妹脫衣秀免費辣妹脫衣秀免費辣妹脫衣秀免費辣妹脫衣秀免費辣妹脫衣秀免費辣妹脫衣秀免費辣妹脫衣秀免費辣妹脫衣秀免費辣妹脫衣秀免費a片線上觀賞免費a片線上觀賞免費a片線上觀賞免費a片線上觀賞免費a片線上觀賞免費a片線上觀賞免費a片線上觀賞免費a片線上觀賞免費a片線上觀賞免費a片線上觀賞免費影片線上直播免費影片線上直播免費影片線上直播免費影片線上直播免費影片線上直播免費影片線上直播免費影片線上直播免費影片線上直播免費影片線上直播免費影片線上直播免費線上a電影直播免費線上a電影直播免費線上a電影直播免費線上a電影直播免費線上a電影直播免費線上a電影直播免費線上a電影直播免費線上a電影直播免費線上a電影直播免費線上a電影直播線上 aa 片試看線上 aa 片試看線上 aa 片試看線上 aa 片試看線上 aa 片試看線上 aa 片試看線上 aa 片試看線上 aa 片試看線上 aa 片試看線上 aa 片試看免費線上觀賞色情卡通免費線上觀賞色情卡通免費線上觀賞色情卡通免費線上觀賞色情卡通免費線上觀賞色情卡通免費線上觀賞色情卡通免費線上觀賞色情卡通免費線上觀賞色情卡通免費線上觀賞色情卡通免費線上觀賞色情卡通小弟弟貼影片小弟弟貼影片小弟弟貼影片小弟弟貼影片小弟弟貼影片小弟弟貼影片小弟弟貼影片小弟弟貼影片
Post a Comment