အမ်ိဳးသား ညီလာခံ၏ အေျခခံမူ (၁၀၄) ခ်က္
အပိုင္း(၂)
( င ) ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး
-၁၉ - ( ၁ ) ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတျဖစ္သည္။
သမၼတ၏ အဆင့္အတန္းကို သတ္မွတ္ရာတြင္ စစ္မႈထမ္းေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားကို ဦးစားေပးျခင္းမရွိေစရ။ ယခုဖြဲ႔စည္းပံုအရ သမၼတသည္ စစ္ေရးတတ္ကၽြမ္းရမည္ဆိုေသာေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားသာလွ်င္ သမၼတျဖစ္ေပၚလာေရးကို တံခါးဖြင့္ေပးထားရာေရာက္ပါသည္။
-၂၀ - ( ၂ ) ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတကို ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ေရး အဖြဲ႔ျဖင့္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္မည္ဟု အေျခခံ မူမ်ားခ်မွတ္ပါတယ္။
( စ ) ႏို္င္ငံေတာ္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ ပိုင္းျခားခြဲေ၀ျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍
-၂၁ - ( ၁ ) ႏိုင္ငံေတာ္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ ခက္မ သံုးျဖာျဖစ္သည့္ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာႏွင့္ တရားစီရင္ေရး အာဏာတို႔ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ပိုင္းျခားသံုးစြဲျခင္းႏွင့္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္မလွန္ ထိမ္းေက်ာင္းျခင္းတို႔ ျပဳသည္။
-၂၂- ( ၂ ) ထိုသို႔ ပိုင္းျခားထားသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အာဏာ သံုးရပ္ကို ျပည္ေထာင္စု၊ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ား၊ ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စုမ်ားအား ခြဲေ၀အပ္ႏွင္းသည္ဟု အေျခခံမူမ်ား ခ်မွတ္ပါတယ္။
အထက္ပါ အေျခခံမူ ( ၂၁ ) ( ၂၂ )သည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာပိုင္မ်ားက တရားစီရင္ေရး က႑တြင္ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ႏိုင္ရန္ လမ္းဖြင့္ထားသည့္ သေဘာျဖစ္၍ (လံုး၀) မွားယြင္းမႈ ျဖစ္သည္။ အာဏာသံုးးရပ္သည္ သီးျခား ကင္းလြတ္မွသာလွ်င္ စစ္မွန္ေသာ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
( ဆ ) ဥပေဒျပဳေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး - -
-၂၃ - ( ၁ ) ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာကို ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္မ်ားအား ခြဲေ၀ အပ္ႏွင္းသည္။ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စုမ်ားအား ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒက သတ္မွတ္ေသာ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာကို ခြဲေ၀အပ္ႏွင္းမည္။
-၂၄ - ( ၂ ) ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ လူဦးေရကို အေျခခံေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္သည့္ လႊန္ေတာ္တစ္ရပ္၊ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားမွ ကိုယ္စာလွယ္ဦးေရ တူညီစြာေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္သည့္ လႊတ္ေတာ္တစ္ရပ္ ေပါင္းႏွစ္ရပ္ပါရွိသည္။
-၂၅- ( ၃ ) တိုင္းေဒသႀကီး ( ၇ ) ခုတြင္ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ တစ္ရပ္စီႏွင့္ ျပည္နယ္ ( ၇ ) ျပည္နယ္တြင္ လႊတ္ေတာ္ တစ္ရပ္စီရွိသည္။
-၂၆- ( ၄ ) ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအျဖစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ သတ္မွတ္သည့္ဦးေရအတိုင္း တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က အမည္စာရင္း တင္သြင္းသည့္ တပ္မေတာ္သားမ်ား ပါ၀င္သည္။
-၂၇- ( ၅ ) ေလွ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္သည့္ လူဦးေရ ရွိသည့္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ သက္ဆိုင္ရာတိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စု ဥပေဒျပဳေရးတြင္ ထိုတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါ၀င္ခြင့္ရွိသည္ဟု အေျခခံမူမ်ား ခ်မွတ္ပါတယ္။
အေျခခံမူ (၂၃-၂၄-၂၅-၂၆-၂၇)အရ အမည္ခံ ျပည္ေထာင္စုမ်ိဳးသာ ျဖစ္ၿပီး စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုမ်ိဳး မဟုတ္ေပ။ လႊတ္ေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံုတြင္ တိုင္းေဒသႀကီး ( ၇ ) ခုကို ရည္ညြန္းထားေသာေၾကာင့္ မဟာဗမာ ျပည္ေထာင္စုမ်ိဳးသာ ေပၚလြင္ေစသည့္အျပင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ရာတြင္လည္း တပ္မေတာ္မွ ေရြးခ်ယ္ ယွဥ္ၿပိဳင္မူ မရွိဘဲ အလိုအေလွ်ာက္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အေျခခံ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ဆန္႔က်င္ေနပါသည္။ မဟာစစ္အာဏာရွင္ ျပည္ေထာင္စု သ႑န္ေပၚေပါက္ေရးကို ဖန္တီးထားေသာေၾကာင့္ ဗမာအပါအ၀င္ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူအေပါင္း တေျပးညီ နစ္နာေပမည္။
( ဇ ) အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး - - -
-၂၈- ( ၁ ) ႏိုင္ငံေတာ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အႀကီးအကဲသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတျဖစ္သည္။
အေျခခံမူ ( ၂၈ ) အရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အႀကီးအကဲသည္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္သာလွ်င္ ျဖစ္ရမည္။
-၂၉- ( ၂ ) ႏိုင္ငံေတာ္၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာကို ျပည္ေထာင္စု၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားအား ခြဲေ၀ အပ္ႏွင္းသည္။ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စုမ်ားအား ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာကို ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ သတ္မွတ္ ေပးသည့္အတိုင္း ခြဲေ၀ အပ္ႏွင္းသည္။
-၃၀- ( ၃ ) ျပည္ေထာင္စု၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္၊ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စုႏွင့္ ခရိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတို႔တြင္ ကာကြယ္ေရး၊ လံုၿခံဳေရး၊ နယ္စပ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စသည့္တာ၀န္မ်ား ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ရန္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က အမည္စာရင္း တင္သြင္းေသာ တပ္မေတာ္သားမ်ားပါ၀င္သည္။
အေျခခံမူ ( ၃၀ ) အရ တပ္မေတာ္သားမ်ား ေနရာတကာ မပါ၀င္ေစရပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အာဏာသံုးရပ္ကို သီးျခားျဖစ္ေနရန္ ခြဲျခားထားရမည္။
-၃၁- ( ၄ ) အထက္ အပိုဒ္ ( ဆ ) အပိုဒ္ခြဲ ( ၅ ) အရ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စုဥပေဒျပဳေရးတြင္ ကိုယ္စားလွယ္ပါ၀င္ခြင့္ရွိသည့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးျဖစ္လွ်င္ ထိုတိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္အုပ္ခြင့္ရ စီရင္စု အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ အဓိကအားျဖင့္ ထိုတိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ား ေရးရာကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးအတြက္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳး ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါ၀င္ခြင့္ျပဳရန္ျဖစ္သည္။
-၃၂- ( ၅ ) အထက္အပိုဒ္ (ဃ) အပိုဒ္ခြဲ (၅) ႏွင့္ (၆)၊ အပိုဒ္ (ဆ) အပိုဒ္ခြဲ (၅)ႏွင့္ ဤအပိုဒ္ အပိုဒ္ခြဲ (၄)ပါ ကိစၥရပ္မ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္က ေကာ္မရွင္ ဖြဲ႔စည္း၍ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ျဖစ္သည္ဟု အေျခခံ မူမ်ား ခ်မွတ္ပါတယ္။
(စ်) တရားစီရင္ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး
-၃၃- ( ၁ ) ႏိုင္ငံေတာ္၏ တရားစီရင္ေရး အာဏာကို ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး တရားလႊတ္ေတာ္မ်ား၊ ျပည္နယ္ တရားလႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရစီရင္စု တရားလႊတ္ေတာ္မ်ား အပါအ၀င္ အဆင့္ဆင့္ေသာ တရားရံုးမ်ားအား ခြဲေ၀ အပ္ႏွင္းသည္။
-၃၄- ( ၂ ) ျပည္ေထာင္စုတြင္ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ တစ္ရပ္ထားရွိသည္။ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္သည္ႏိုင္ငံေတာ္၏ အျမင့္ဆံုး တရားရံုးျဖစ္သည္။
-၃၅- ( ၃ ) ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္တြင္ စာခၽြန္ေတာ္ အမိန္႔မ်ား ထုတ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာမ်ားရွိသည္။
-၃၆- ( ၄ ) တိုင္းေဒသႀကီးတိုင္းတြင္ တိုင္းေဒသႀကီးတရားလႊတ္ေတာ္ တစ္ရပ္စီ လည္းေကာင္း၊ ျပည္နယ္တိုင္းတြင္ ျပည္နယ္တရားလႊတ္ေတာ္ တစ္ရပ္စီလည္းေကာင္း ထားရွိသည္။
-၃၇- ( ၅ ) ေအာက္ပါ တရားစီရင္ေရးမူမ်ား သတ္မွတ္သည္။
- ဥပေဒႏွင့္ အညီ လြတ္လပ္စြာ တရားစီရင္ေရး
- ဥပေဒအရ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားမွအပ ျပည္သူ႔ေရွ႕ ေမွာက္တြင္ တရားစီရင္ေရး
- အမႈမ်ားတြင္ ဥပေဒအရ ခုခံေခ်ပခြင့္ႏွင့္ အယူခံပိုင္ခြင့္ရရွိေရးဟု အေျခခံမူမ်ား ခ်မွတ္ပါတယ္။
( ည ) တပ္မေတာ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး
-၃၈- ( ၁ ) တပ္မေတာ္သည္ အင္အားေတာင့္တင္းၿပီး ေခတ္မီသည့္ တစ္ခုတည္းေသာတပ္မေတာ္ျဖစ္သည္။
အေျခခံမူ ( ၃၈ ) အရ တိုင္းျပည္အင္အား ရွိမွ သာလွ်င္ တပ္မေတာ္အင္အားလည္း အလိုအေလ်ာက္ ေတာင့္တင္းေပမည္။ `ႏြားေရွ႕ ထြန္က်ဴး´ ဆိုသည့္ ဆိုရိုး စကားအတိုင္း တပ္မေတာ္ အင္အားရွိမွ တိုင္းျပည္အင္အားရွိမည္ ဆိုသည္မွာ `ျပဒါးတစ္လမ္း သံတစ္လမ္း´ ဆိုသည့္ဥပမာအတိုင္း ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ အထူးဂရုျပဳသင့္ေပသည္။
-၃၉- ( ၂ ) တပ္မေတာ္သည္ တပ္ပိုင္းဆိုင္ရာကိစၥအားလံုးကို လြတ္လပ္စြာ စီမံခန္႔ခြဲ စီရင္ေဆာင္ရြက္ပိုင္ခြင့္ရွိသည္။
-၄၀- ( ၃ ) တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္သည္ လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႔ အားလံုး၏ အႀကီးအကဲ ျဖစ္သည္။
အေျခခံမူ ( ၄၀ ) အရ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္သည္ တပ္မေတာ္၏ အႀကီးအကဲသာ ျဖစ္ရမည္။ ျပည္ထဲေရး တပ္မ်ား၏ အႀကီးအကဲ မျဖစ္ေစရ။ ျပည္ထဲေရး ၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ လံုျခံဳေရးတပ္ဖြဲ႔မ်ားမွာ တပ္မေတာ္မွ ျပည္သူလူထုအေပၚ လက္၀ါးႀကီး မအုပ္ေစရန္ ဥပေဒေၾကာင္းအရ ဖြဲ႔စည္းထားျခင္းျဖစ္သည္။
-၄၁- ( ၄ ) တပ္မေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရးတြင္ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးပါ၀င္ေရးအတြက္ စီမံေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိသည္။
-၄၂- ( ၅ ) ျပည္ေထာင္စု မၿပိဳကြဲေရး တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္မႈ မၿပိဳကြဲေရးႏွင့္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ တည္တန္႔ ခိုင္ၿမဲေရးတို႔ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ တပ္မေတာ္တြင္ အဓိက တာ၀န္ရွိသည္။
-၄၃- ( ၆ ) တပ္မေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အဓိက တာ၀န္ရွိသည္ဟု အေျခခံ မူမ်ား ခ်မွတ္ပါတယ္။
အေျခခံမူ ( ၄၃ ) အရ တပ္မေတာ္သည္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရန္အစား ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ အစိုးရကို သစၥာေစာင့္သိရပါမည္။ သို႔မွသာလွ်င္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္၏ တပ္မေတာ္ အျဖစ္ ပီျပင္လာပါမည္။
ဆက္ရန္
1 comment:
視訊錄影熟女視訊聊天免費辣妹視訊聊天網網友情聊天室上班族偷情聊天室已婚上班族聊天室080心悸動聊天室美眉影音視訊聊天室夜未眠成人影城☆♀ 18成人 ☆♀免費下載成人短片免費真人視訊辣妹一對多視訊聊天即時視訊聊天網路視訊聊天臺灣18歲成人小弟弟成人娛樂小潘潘成人無碼片夜激情成人聊天室免費視訊美女網成人愛情交易所線上交友網百分百成人圖日本av女優影片無碼av女優女優寫真av女優介紹sex女優王國女優星球女優探索網歐美女優A片免費a片網站A片,免費a片網站女優網免費線上a電影免費性短片欣賞免費a片網站免費色情a片天堂免費A影片直播kk69視訊俱樂部免費情色影片觀賞免費情色電影夢幻情緣聊天室上班夜未眠聊天室無碼女優showlive影音視訊聊天室love影音視訊聊天室一網情深聊天室168影音視訊聊天室上班族一夜情聊天室視訊辣妹影片直播視訊情色王熊貓成人貼片成人貼圖片區免費成人圖片區台灣女優日本av女優成人視訊聊天成人電影院成人遊戲區視訊聊天交友影音電話交友視訊交友聊天室成人情色影音網情色文學小說情人影音視訊網鄰家女優火辣美眉自拍成人視訊免費視訊妹妹聊天室☆♀ 一夜激情聊天室 ☆♀偷窺視訊聊天室ut網愛聊天室☆♀ 0401影音視訊聊天室 ☆♀888視訊聊天室免費辣妹視訊聊天網激情成人聊天室無碼日本女優短片試看辣妹影音視訊激情網愛聊天影音視訊聊天情人網成人電影下載免費檳榔西施摸奶影片免費色咪咪影片網百分百貼影片區※免費a長片※小弟弟貼影片免費線上觀賞色情卡通a片女優線上 aa 片試看免費線上a電影直播免費影片線上直播免費a片線上觀賞免費辣妹脫衣秀免費a片線上觀看線上aaa片免費免費av甜心寶貝直播下載歐美免費a長片線上看av女優無碼非常好色6.0下載免費影片下載線上免費a片影片免費下載免費下載電影520免費影片豆豆情色風暴視訊免費sex520影片免費視訊聊天頻道女主播視訊聊天室日本女優美女寫真免費欣賞免費視訊聊天室入口免費視訊辣妹脫衣秀168視訊美女聊天室☆♀ 夜未眠成人影城 ☆♀小魔女自拍天堂激情成人網愛聊天室成人圖片討論區視訊線上交友網☆♀ 情色電影院☆♀☆♀ 辣妹影片☆♀人氣女優☆♀ 免費影片 ☆♀☆♀ 潮吹影片 ☆♀
Post a Comment